AcasăSănătateSfaturi pentru migrena menstruala: cum sa-ti faci zilele rosii mai placute si...

Sfaturi pentru migrena menstruala: cum sa-ti faci zilele rosii mai placute si mai putin dureroase!

Sfaturi pentru migrena menstruala: cum sa-ti faci zilele rosii mai placute si mai putin dureroase!

Remedii eficiente pentru migrenele menstruale

Dacă crezi că migrenele legate de ciclul menstrual sunt doar ceva prin care trebuie să treci în fiecare lună, să mai gândești odată. „Migrena menstruală este un fenomen comun și există tratamente foarte utile care pot face această perioadă mai confortabilă”, spune Huma U. Sheikh, MD, specialist în dureri de cap și CEO al Centrului Medical New York Neurology.

Diagnosticarea migrenelor menstruale

Dacă migrena ta apare în intervalul de 2 zile înainte de menstruație și durează până la 3 zile după aceasta, atunci ai migrenă menstruală. Cu toate acestea, poți avea migrene și în alte momente, cum ar fi în timpul ovulației, explică Sheikh.

Atacurile de migrenă menstruală sunt în general mai severe și durează mai mult timp. De asemenea, ești de obicei mai sensibilă la lumină în această perioadă decât în cazul altor atacuri de migrenă.

Tratamente eficiente pentru migrenele menstruale

Atunci când există o legătură între atacurile de migrenă și ciclul menstrual, hormonii sunt…

1. Aromaterapie cu uleiuri esențiale

Un remediu natural și eficient pentru migrenele menstruale este aromaterapia cu uleiuri esențiale. Unele uleiuri esențiale, precum lavanda, menta și busuiocul, pot ajuta la calmarea migrenelor și la ameliorarea simptomelor asociate.

  • Aplică o picătură sau două de ulei esențial pe tâmple și frunte și masează ușor zona. Respiră profund, savurând aroma uleiului esențial.
  • Poți adăuga câteva picături de ulei esențial într-un vas cu apă fierbinte și să faci inhalări timp de aproximativ 10 minute.

2. O dietă echilibrată și sănătoasă

O alimentație adecvată poate avea un impact semnificativ asupra migrenelor menstruale. Iată câteva sfaturi dietetice care pot ajuta:

  • Evită alimentele procesate și pe cele bogate în zahăr, săruri și grăsimi.
  • Consumă alimente bogate în antioxidanți, cum ar fi fructele proaspete și legumele.
  • Asigură-te că bei suficientă apă pe parcursul zilei pentru a evita deshidratarea, un factor care poate agrava migrenele.

3. Gestionarea stresului și relaxarea

Stresul și anxietatea pot agrava migrenele menstruale. Iată câteva tehnici de relaxare care te pot ajuta:

  • Exercitiile de respirație și meditația pot ajuta la reducerea stresului și la relaxare.
  • Yoga și stretching-ul pot îmbunătăți flexibilitatea și pot calma tensiunea musculară asociată cu migrenele.
  • Programează-ți pauze regulate în timpul zilei pentru a-ți permite să te relaxezi și să eliberezi tensiunea acumulată.

Rezumat

Migrenele menstruale nu trebuie să fie ceva prin care suferi în fiecare lună. Există tratamente eficiente și naturale care îți pot face această perioadă mai tolerabilă. Aromaterapia cu uleiuri esențiale, o dietă echilibrată și sănătoasă, precum și gestionarea stresului și relaxarea, pot ajuta la ameliorarea simptomelor și la reducerea frecvenței și intensității migrenelor menstruale. Experiența fiecărei persoane este diferită, așa că este important să găsești ce funcționează cel mai bine pentru tine. Încearcă aceste sfaturi și consultă întotdeauna un specialist înainte de a încerca orice tratament nou. Sănătatea ta este importantă!

RELATED ARTICLES
chatbot

Discută online cu asistenții noștri virtuali. Întreabă și primește răspunsuri la întrebările tale.

Calculator calorii pentru slăbire

Calculator calorii pentru slăbire

Vrei să știi câte calorii ar trebui să consumi zilnic pentru a pierde în greutate?

Cât costă un implant dentar?

Cât costă un implant dentar?

Teste psiho și de personalitate

Cele mai citite