AcasăȘtiri generaleCarbohidrați net. Ce sunt și cum îi calculați?

Carbohidrați net. Ce sunt și cum îi calculați?

Carbohidrați net. Ce sunt și cum îi calculați? – Dr. Kellyann

Net carburi – un subiect fierbinte în lumea nutriției. Unii susțin că cel mai precis mod de a calcula încărcătura carbohidraților este să luați în considerare numai „net carburi”. Chiar dacă organismul tău le iubește. Unii spun să le mănânce. Unii spun să le evitați. Așa că ce trebuie să faci? Dacă vrei o talie subțire și preferi o viață lungă fără boli, carbohidrații rafinați trebuie să dispară sau cel puțin să fie redus semnificativ. Pentru a obține o reprezentare mai precisă a modului în care carbohidrații pe care îi consumați afectează greutatea, ar trebui să cunoașteți tipurile de carbohidrați de evitat, numărul de carbohidrați pe care ar trebui să îi consumați și când, și cum să calculați net carburile.

Ce sunt carbohidrații rafinați?

Carbohidrații rafinați sunt de obicei cereale și zaharuri care trec prin procese extreme pentru a elimina aproape toate urmele de nutrienți. Acest lucru include vitamine, minerale, proteine, grăsimi și fibre. În principiu, majoritatea din ceea ce vă rămâne sunt carbohidrați sau „calorii goale” cum îi numesc mulți. Aceste alimente produc rapid creșteri ale nivelului de zahăr din sânge și de insulină. Iar acest lucru este rău. Pentru că nivelul cronic ridicat de zahăr din sânge și insulină este ceea ce duce la creșterea în greutate, obezitate, diabet de tip 2 și așa mai departe. Așadar, atunci când vine vorba de carbohidrați, vă recomandăm să-i obțineți din surse alimentare integrale. Și prin asta, mă refer la fructe și legume pline de culoare.

Câte carbohidrați ar trebui să mâncați?

Gramajul de carbohidrați pe care îl consumați pe zi depinde și de obiectivele dumneavoastră, precum și de nivelul dumneavoastră de activitate și dacă urmați o dietă sau un mod de alimentație specific. În experiența mea personală și profesională, dieta inspirată paleo cu conținut scăzut de carbohidrați sau dieta ketogenic (cetogenică) este cel mai bun mod de a slăbi și a vă simți cel mai bine. În principiu, doriți să vă condiționați corpul să ardă eficient grăsimile stocate ca combustibil, în loc de carbohidrați. Și pentru a face acest lucru, trebuie să hrăniți corpul cu mai multe grăsimi și mai puțini carbohidrați. Deci, în aceste cazuri, determinarea gramei optime de carbohidrați care trebuie consumați zilnic este esențială. În general, dietele cetogenice obișnuiesc să consume nu mai mult de 35-50 de grame de carbohidrați pe zi sau 25-30 de grame de „net carbs”.

Ce sunt net carburi?

Cantitatea totală de carbohidrați pentru orice aliment sau produs este împărțită în mai multe categorii, care includ: Fibre, Amidonuri, Zaharuri, Alcooli zaharoși. Veți vedea aceste categorii unele, dacă nu chiar toate, pe etichetele de nutritive, precum și în bazele de date de nutriție și aplicații, cum ar fi MyFitnessPal. Cu toate acestea, nu toate categoriile de carbohidrați afectează sângele în același mod. De exemplu, amidonurile și zaharurile sunt absorbite rapid și convertite în glucoză, ceea ce cauzează în general creșteri bruște ale nivelului de zahăr din sânge și insulină. Și așa cum am menționat anterior, asta este ceea ce trebuie evitat. Pe de altă parte, fibrele și alcoolii de zahăr sunt absorbiți lent, sau deloc. În plus, acestea sunt metabolizate diferit, sau deloc. Deci, nu vor cauza creșteri ale nivelului de zahăr din sânge și insulină. Ceea ce e bine! Prin urmare, cel mai precis mod de a calcula încărcătura carbohidraților dvs. este să luați în considerare numai „net carburi”, adică cantitatea reală de carbohidrați care vă vor afecta nivelul de zahăr din sânge. Cunoașterea net carb-urilor pentru alimente specifice vă va permite să determinați dimensiunile porțiilor potrivite pentru a rămâne în limita dvs.

Cum afectează fibra metabolismul carbohidraților?

Fibra are un impact unic asupra metabolismului carbohidraților. Spre deosebire de carbohidrații simpli care sunt rapid descompusi în zaharuri și absorbite în fluxul sanguin, provocând o creștere rapidă a glucozei din sânge, fibrele sunt un tip de carbohidrați complex pe care organismul îl tratează diferit. Când consumăm alimente bogate în fibre, cum ar fi cereale integrale și legume, organismul nu poate digera în întregime aceste fibre…

RELATED ARTICLES
chatbot

Discută online cu asistenții noștri virtuali. Întreabă și primește răspunsuri la întrebările tale.

Calculator calorii pentru slăbire

Calculator calorii pentru slăbire

Vrei să știi câte calorii ar trebui să consumi zilnic pentru a pierde în greutate?

Cât costă un implant dentar?

Cât costă un implant dentar?

Teste psiho și de personalitate

Cele mai citite