AcasăTerapiiPsihologieConcursuri pentru joburi: experiența și impactul emoțional - Aesthesis | Descoperălume

Concursuri pentru joburi: experiența și impactul emoțional – Aesthesis | Descoperălume

Procesul de pregătire și susținere a unei opoziții este unul dificil și solicitant, implicând un schimb de condiții și obiceiuri de viață pentru candidați. Aceasta este o perioadă în care efortul și dedicarea deplină devin elementele esențiale. Cu toate acestea, este, de asemenea, o situație foarte stresantă care poate duce la diverse probleme.

Multe persoane decid să se pregătească pentru o oposiție. După criza economică și instabilitatea locurilor de muncă în zilele noastre, mulți iau decizia de a dedica o mare parte din timp și efort pentru a obține un post care să le ofere, în primul rând, un sentiment de siguranță. Cu toate acestea, luarea acestei decizii nu este o sarcină simplă. Inițierea unui proces de studiu și pregătire de această amploare implică renunțarea la o mare cantitate de timp, activități și alte oportunități pentru viitor. Prin urmare, această situație implică necesitatea evaluării avantajelor și dezavantajelor acestui proces. Sprijinul din partea familiei și a mediului social, susținerea financiară, disponibilitatea de timp, existența unui spațiu adecvat pentru studiu sau capacitatea de a organiza și dedica sunt unele dintre cele mai influente variabile în decizia de a iniția acest proces de pregătire. Odată ce acest lucru a fost decis, este necesar să se elaboreze un plan de acțiune care să cuprindă toate deciziile importante care să permită optimizarea formării și pregătirii.

Inițierea procesului de studiu nu este o sarcină complicată. Motivația și entuziasmul menținute în primele luni generează o așteptare pozitivă cu privire la șansele de a atinge obiectivul. Cu toate acestea, rutina, monotonia, izolarea și scăderea activităților de recreere și de recompensare vor influența negativ studenții, ducând la diferite „crize personale” și dubii cu privire la dorința de a continua acest proces. Cu trecerea timpului, plictiseala, autoexigența exagerată și presiunile primite din partea mediului vor contribui la dezvoltarea unei insicurități și a unor dubii mai mari cu privire la capacitățile personale. Această situație facilitează apariția diferitelor probleme, cum ar fi stările frecvente de anxietate și irascibilitate, insomnie sau conflicte interpersonale care vor reduce motivația și entuziasmul din primele momente. În același timp, starea emoțională rezultată va promova dezvoltarea unui mod de gândire catastrofist și/sau dicotomic (gândire polarizată, „totul este bun” sau „totul este rău”), anticipări negative și diverse obsesii legate de studiu. Apropierea examenului și timpul limitat disponibil alimentează sentimentele de anxietate și insicuritate. Cu toate acestea, există o serie de recomandări care vor permite gestionarea acestor stări de activare cu o mai mare eficacitate și, astfel, vor promova un performanță mai bună în susținerea diferitelor teste de evaluare. După obținerea rezultatelor, persoanele care și-au atins obiectivul vor experimenta un sentiment mare de bucurie, considerând etapa de opozant ca fiind o perioadă pozitivă în care diversele probleme și dezamăgiri trec pe planul doi. Pe de altă parte, există persoane care au picat examenul sau nu au obținut postul dorit. În acest moment, tristețea și dezamăgirea colorează experiențele emoționale ale acestor oponenți. De asemenea, este frecventă percepția de a fi irosit timpul sau că efortul nu a meritat. În plus, în acest moment, se va acorda o atenție deosebită tuturor oportunităților la care s-a renunțat anterior, putând genera un sentiment de frustrare care va afecta starea emoțională.

Principalele consecințe ale studiului pentru opoziții sunt renunțarea la o serie de aspecte ale vieții studenților. Acest nou „mod de viață” implică o serie de consecințe negative care pot afecta decizia de a continua procesul: scăderea timpului liber, schimbări în obiceiurile de viață (alimentație, somn, exercițiu fizic, consum de substanțe dăunătoare pentru sănătate), izolare socială, conflicte interpersonale, sentimente de ostilitate față de alți oponenți, renunțarea la alte oportunități, sentiment fluctuant de valoare sau stimă de sine, tensiune psihică sau stres, probleme de sănătate ca urmare a schimbărilor de obiceiuri și a stresului continuu.

Ce trebuie făcut după un eșec la o oposiție? După încheierea procesului de evaluare, oponenții care nu au obținut postul dorit se întreabă ce ar trebui să facă în continuare. Primul pas constă în gestionarea adecvată a anxietății și a celorlalte stări emoționale rezultate. Ca urmare, persoana poate renunța la gândurile catastrofiste și la sentimentul de eșec. După atingerea acestui prim punct, va fi necesară evaluarea, cât mai obiectiv posibil, a procesului de pregătire și a rezultatului obținut. De asemenea, se pot evalua motivele pentru care nu s-a atins obiectivul și posibilele îmbunătățiri care pot fi aplicate în perioada ulterioară de pregătire. Cu toate acestea, există situații în care consecințele emoționale ale acestor încercări nereușite pot duce la pierderea încrederii în propriile capacități, la o stimă de sine scăzută, la o autocritică exagerată sau la pierderea entuziasmului. Acești factori afectează capacitatea de a analiza în mod obiectiv procesul anterior.

RELATED ARTICLES
chatbot

Discută online cu asistenții noștri virtuali. Întreabă și primește răspunsuri la întrebările tale.

Calculator calorii pentru slăbire

Calculator calorii pentru slăbire

Vrei să știi câte calorii ar trebui să consumi zilnic pentru a pierde în greutate?

Cât costă un implant dentar?

Cât costă un implant dentar?

Teste psiho și de personalitate

Cele mai citite