Nu se intampla doar in Romania, e o problema cu care se confrunta si sistemele medicale din tarile dezvoltate. Ce inseamna sponsorizarea medicilor, pe scurt: compania farmaceutica X ofera cadouri/excursii/facilitati/participare la conferinte/etc medicilor care prescriu un anumit medicament (produs de compania respectiva) unui anumit numar de pacienti.

Cum s-a ajuns la practica asta? Foarte simplu. Exista nenumarate produse farmaceutice cu continut identic. Prin continut ma refer la substanta activa si doza ei. Un mic exemplu se poate vedea la o parte din lista contraceptivelor orale si compozitia lor. Pentru alte substante active+doza copiile, adica medicamente cu nume diferite, dar care difera doar prin excipienti (substantele inactive), ating un numar de cateva zeci.

De fiecare data cand se…

Citește aici tot articolul

Articol publicat pe: www.contraboli.ro
Autor:

Website design • Ecommerce website design • Wordpress website design • Web design Timisoara • https://webage.ro

Știri imobiliare